Vmbo-t leerlingen rekenen
Een praktijkonderzoek naar de ontwikkeling van rekenprestaties van vmbo-t leerlingen en het effect..Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Vmbo-t leerlingen rekenen
Een praktijkonderzoek naar de ontwikkeling van rekenprestaties van vmbo-t leerlingen en het effect..Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"In verband met het naderende eindexamen rekenen voor het vmbo in 2014 is onderzoek gedaan naar de rekenwiskundige kennis van vmbo-t leerlingen op het Montessori Lyceum Amsterdam. Dit onderzoek richtte zich enerzijds op de ontwikkeling van deze kennis in anderhalf jaar tijd. Anderzijds richtte het onderzoek zich op het effect van een interventie op het gebied van tafels en toepassingen in kale sommen en contextopgaven bij rekenzwakke leerlingen uit 1 vmbo-t.
De verwachting was, dat de rekenwiskundige kennis afgenomen zou zijn na anderhalf jaar. Dit was echter voor slechts één onderdeel het geval, het onderdeel getallen en bewerkingen.
De interventie, bestaande uit vier lessen, bleek een positief effect te hebben op de prestaties van rekenzwakke leerlingen uit 1 vmbo-t."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |