Studenten in het hoger onderwijs en instant messaging: een onderzoek naar gebruik en wensen voor educatie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Studenten in het hoger onderwijs en instant messaging: een onderzoek naar gebruik en wensen voor educatie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Ons onderzoek heeft als doel voor het veranderende hoger onderwijs relevante educatieve toepassingen van instant messaging te identificeren en empirisch te toetsen in bestaande onderwijssettings. De eerste stap hierin was een vooronderzoek naar het huidige educatieve IM-gebruik door studenten, en de wensen die zij hebben ten aanzien van een educatieve implementatie. Hiertoe is een enquête gehouden onder 781 studenten van Fontys Hogescholen. Dit paper behelst de resultaten van dit vooronderzoek.
Organisatie | Fontys |
Lectoraat | Lectoraat Educatieve functies van ICT |
Gepubliceerd in | ORD 2007: Zorgvuldig en veelbelovend onderwijs. Proceedings. GION, Groningen, Pagina's: 120-121 |
Jaar | 2007 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Nederlands |