"Alleen is niemand wijs genoeg"
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Alleen is niemand wijs genoeg"
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Met dit rapport wil ik voor mijn opdrachtgever er een bijdrage aan leveren dat zij in de toekomst kan rekenen op bewuste, gedreven en leergierige studenten.
Daarnaast hoop ik dat het een discussie veroorzaakt in het basisonderwijs.
In de eerste fase van mijn onderzoek ga ik kort en krachtig de situatie schetsen die te maken heeft met het probleem van de opdrachtgever.
Het is een verkenning op onbekend terrein.
Daarna komt een verkennend onderzoek aan bod: gegevens, feiten en signalen die ik heb verzameld. Allereerst uit een mooie publicatie, een boek van Mineke van Essen. Zij beschrijft als ex-kwekelinge en huidig wetenschapster 200 jaar kwekelingen-onderwijs in Nederland.
Ook heb ik 14 interviews gehouden met mensen die allemaal wel direct en indirect te maken hebben met het basisonderwijs en de Pabo Limburg. In de scriptie zelf komen alleen de belangrijkste zaken vanuit het onderzoek aan bod. Vragenlijsten en uitgebreide gevolgtrekkingen staan in de bijlagen.
In het tweede fase komt alles samen: de conclusies en gevolgtrekkingen, de visie op communicatie die het probleem en de mogelijke oplossing voor de opdrachtgever in een kader zetten.

Organisatie | Fontys Hogescholen |
Afdeling | Fontys Hogeschool Communicatie |
Partners | Fontys Pabo Limburg |
Jaar | 2006 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |