LEREN EN ONTWIKKELEN OP DE GRENS VAN ONDERWIJS EN WERKVELD
EEN OVERZICHTSSTUDIE NAAR SPECIFIEKE VERSCHIJNINGSVORMEN, LEEROPBRENGSTEN EN CONDITIEsLEREN EN ONTWIKKELEN OP DE GRENS VAN ONDERWIJS EN WERKVELD
EEN OVERZICHTSSTUDIE NAAR SPECIFIEKE VERSCHIJNINGSVORMEN, LEEROPBRENGSTEN EN CONDITIEsSamenvatting
Samenwerking tussen het hoger onderwijs en het bedrijfsleven, het werkveld of breder
nog de maatschappelijke omgeving is van cruciaal belang, voor zowel onderzoek als
onderwijs. De (wetenschappelijke) literatuur waarin de variëteit aan
samenwerkingsvormen wordt bestudeerd is echter enorm versplinterd.
Deze studie probeert in inzicht te verschaffen in wat er bekend is over de verschillende
verbindingen van leren en werken in het hoger onderwijs. Daarbij richten we ons op de
meerwaarde van samenwerking vanuit het perspectief van (nieuwe) leeropbrengsten voor
studenten, immers een belangrijke aanname voor betere verbinding tussen onderwijs en werkveld
is dat het juist studenten iets oplevert. We focussen ons daarbij op drie exemplarische varianten
van verbinding, namelijk de stage, projectonderwijs en challenge-based learning (CBL)
| Organisatie | |
| Afdeling | |
| Lectoraat | |
| Jaar | 2022 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |































