De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De mogelijkheden om de kwaliteit van het Shared Service Center te meten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De mogelijkheden om de kwaliteit van het Shared Service Center te meten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de mogelijkheden om de kwaliteit van het Shared Service Center FD te meten voor de afdeling Facilitaire Dienstverlening van de dienst SoZaWe van de gemeente Rotterdam. Het onderzoek beschrijft de mogelijkheden voor de opdrachtgever om de kwaliteit van het SSC FD te meten, waarbij er rekening wordt gehouden met de integrale verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. De adviezen houden rekening met de twee rollen die de organisatie heeft naar het SSC FD toe, namelijk die van opdrachtgever en klant. De adviezen richten zich op de mogelijkheden om de technische kwaliteit alsmede de beleving van de dienstverlening te meten.
De belangrijkste aanbevelingen zijn: DienstverleningsOvereenkomsten (DVO's) in samenwerking met de klant afspreken, Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) afspreken, DVO's meten, SERVQUAL-model implementeren, klanttevredenheidsonderzoeken en Management van verwachtingen. Bijkomende adviezen richten zich op Communicatie en informatie, transparantie in het dienstverleningsproces, afstemming en evaluatie.
Al deze aanbevelingen dragen bij aan het succes en de kwaliteit van het SSC FD.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
AfdelingFM Facility Management
PartnersAfdeling FD, SoZaWe, Rotterdam
Jaar2007
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk