De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het bewustwordingsproces is de sleutel tot succes

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Het bewustwordingsproces is de sleutel tot succes

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De gemeente Den Haag heeft begin 2012 een nieuwe communicatieaanpak, ‘Den Haag maakt het’, opgesteld die uiteindelijk meer begrip voor de werkzaamheden moet creëren. Er is onderzoek gedaan naar het kennis- en houdingniveau van de inwoners van twee wijken in Den Haag wat betreft de werkzaamheden in hun wijk. In de wijk Vruchtenbuurt is de communicatieaanpak wel ingezet en in de wijk Laakkwartier-Oost niet. Er vinden in deze wijken dezelfde werkzaamheden plaats, het toevoegen van extra parkeerplaatsen, P-2500 project. Daardoor is het interessant te onderzoeken of er een verschil kan worden opgemerkt in kennis en houding bij de inwoners. En belangrijker, of dit eventuele verschil te verklaren is door de nieuwe communicatieaanpak. Samenvattend is de volgende onderzoeksvraag opgesteld: Hoe draagt de communicatieaanpak ‘Den Haag maakt het’ bij aan het kennis- en houdingniveau van de inwoners van de Vruchtenbuurt enerzijds en Laakkwartier-Oost anderzijds ten aanzien van de P2500-projecten in deze wijken van de gemeente Den Haag?

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingESC Communicatie
AfdelingAcademie voor European Studies & Communication
PartnersGemeente Den Haag
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk