Advancing industry through design
A longitudinal case study of the aviation industryWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Advancing industry through design
A longitudinal case study of the aviation industryWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Design educators and industry partners are critical knowledge managers and co-drivers of change, and design graduate and post-graduate students can act as catalysts for new ideas, energy, and perspectives. In this article, we will explore how design advances industry development through the lens of a longitudinal inquiry into activities carried out as part of a Dutch design faculty-industry collaboration. We analyze seventy-five (75) Master of Science (MSc) thesis outcomes and seven (7) Doctorate (PhD) thesis outcomes (five in progress) to identify ways that design activities have influenced advances in the Dutch aviation industry over time. Based on these findings, we then introduce an Industry Design Framework, which organizes the industry/design relationship as a three-layered system. This novel approach to engaging industry in design research and design education has immediate practical value and theoretical significance, both in the present and for future research.
https://doi.org/10.1016/j.sheji.2019.07.003
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit Business, Finance & Marketing |
Lectoraat | Lectoraat Innovation Networks |
Gepubliceerd in | She Ji: The Journal of Design, Economics, and Innovation Elsevier, Amsterdam, Vol. 5, Uitgave: 4, Pagina's: 304-326 |
Datum | 2019-12-01 |
Type | Artikel |
DOI | 10.1016/j.sheji.2019.07.003 |
Taal | Engels |