Een smeerboel
een spel dat kinderen uitdaagt tot bewegen in hun slaapkamer in het ziekenhuisEen smeerboel
een spel dat kinderen uitdaagt tot bewegen in hun slaapkamer in het ziekenhuisSamenvatting
Het doel van dit project, namelijk: ‘De doelgroep motiveren om meer te gaan bewegen door middel van een spel waarmee zij, in de beperkte ruimte waarover wordt beschikt in het ziekenhuis, op een leuke manier worden uitgedaagd om te bewegen’ leidde tot de volgende vraag: Hoe ziet een spel eruit dat de doelgroep motiveert om meer te bewegen op hun kamer in het ziekenhuis? Voor de analyse zijn er, naast literatuur- en marktonderzoek, interviews en vragenlijsten afgenomen onder de doelgroep en behandelaars. Voor de ontwerpfase is voor een methodiek gekozen met meerdere iteraties met aan het einde van een iteratie een prototyperonde. Tijdens ronde 1 bleek dat de doelgroep het concept Een smeerboel, met een 7.7, leuk te vinden. Er werden in de loop van de tests steeds grotere bewegingen gemaakt. Het tweede en laatste prototype met een mixed reality versie van hetzelfde concept kon niet getest worden op de doelgroep maar werd wel leuk gevonden (6.9) door de testgroep en zij bewogen eveneens veel tijdens het spelen. Hiermee kan gesteld worden dat Een smeerboel motiveert tot bewegen. Het is alleen niet met zekerheid te zeggen of dit ook zo is voor de doelgroep.
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Opleiding | GVS Mens en Techniek | Bewegingstechnologie |
Afdeling | Faculteit Gezondheid, Voeding & Sport |
Jaar | 2018 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |