Het succes van digitale sociale interactie
De waarde van sociale media en wensen van medewerkers bij Dienst Uitvoering OnderwijsHet succes van digitale sociale interactie
De waarde van sociale media en wensen van medewerkers bij Dienst Uitvoering OnderwijsSamenvatting
De rol van communicatie in organisaties is aan het veranderen. Digitalisering van communicatie en de ontwikkeling van een netwerksamenleving geeft iedereen de mogelijkheid zijn stem te laten horen. Voor de communicatieprofessionals binnen organisaties betekent dit dat ze medewerkers communicatief vaardiger moeten maken. Eén van de middelen die hiervoor ingezet kunnen worden is sociale media. Bij DUO worden een dergelijk middel, in de vorm van Yammer, wel aangeboden, maar niet veel gebruikt. Deze constatering heeft geleid tot het idee om de communicatiebehoefte bij medewerkers van DUO te peilen en te kijken naar de mogelijkheden van sociale media binnen organisaties.
Dit afstudeeronderzoek over digitale interne communicatie heeft als doel om concrete adviezen te geven ter verbetering van het huidige gebruik van de digitale interne mediamix, door inzicht te geven in de communicatiebehoefte van DUO medewerkers en theorie over succesfactoren bij intern sociaal mediabeleid. Om dit doel te behalen zijn de volgende centrale vragen geformuleerd:
1. Wat zijn de succesfactoren voor digitaal intern sociaal mediabeleid? 2. Wat zijn de ervaringen van medewerkers met de huidige digitale mediamix bij DUO 3. Welke aanbevelingen kunnen gedaan worden voor de interne mediamix bij DUO
Organisatie | Hanzehogeschool Groningen |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Instituut voor Communicatie, Media & IT [vanaf 20 oktober 2017 - ...] |
Instituut voor Communicatie & Media [tot 20 oktober 2017] | |
Jaar | 2016 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |