De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Het effect van interprofessionele projecten op interprofessionele samenwerking omtrent ouderen met ondervoeding en sarcopenie in eerstelijnszorg, gemeten met interprofessionele identiteit (EPIS) en interprofessionele samenwerkingscompetenties (CICS29).

Praktijkonderzoek

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Het effect van interprofessionele projecten op interprofessionele samenwerking omtrent ouderen met ondervoeding en sarcopenie in eerstelijnszorg, gemeten met interprofessionele identiteit (EPIS) en interprofessionele samenwerkingscompetenties (CICS29).

Praktijkonderzoek

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In opdracht van het lectoraat Healthy Ageing, Allied Health Care and Nursing van de Hanze i.h.k.v. het project InterGAIN. Het effectief behandelen van ondervoeding en sarcopenie bij thuiswonende ouderen vereist interprofessionele samenwerking tussen zorgprofessionals. De primaire onderzoeksvraag van dit onderzoek is opgesteld om inzicht te geven in het effect van deelname aan interprofessionele projecten. Daarbij is gekeken of deelname aan projecten zoals het InterGAIN-project, dat interprofessionele samenwerking onderzoekt, invloed heeft op de identiteit en samenwerkingscompetenties van zorgprofessionals: Zijn er verschillen in interprofessionele identiteit (gemeten met de Extended Professional Identity Scale) en interprofessionele samenwerkingscompetenties (gemeten met de Chiba Interprofessional Competency Scale) tussen zorgprofessionals aangesloten bij het InterGAIN-project en eerstelijns zorgprofessionals buiten het InterGAIN-project zonder interprofessionele projecten? Als basis voor verbetering van interprofessionele samenwerking. Het is daarnaast relevant om te onderzoeken of interprofessionele identiteit en samenwerkingscompetenties samenhangen binnen interprofessionele projecten zoals InterGAIN, aangezien een dergelijk verband richting kan geven aan het versterken van samenwerking in de praktijk. Om dit te onderzoeken binnen de InterGAIN groep is de secundaire onderzoeksvraag opgesteld: Is er een verband tussen interprofessionele identiteit (gemeten met de EPIS) en interprofessionele samenwerkingscompetenties (gemeten met de CICS29) bij de zorgprofessionals die aangesloten zijn bij het InterGAIN-project? Met samenvatting in het Engels. Includes a summary in English.

Toon meer
Organisatie
Opleiding
Afdeling
Datum2025-06-09
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk