Taalonderwijs op de ABC-eilanden: de brede context
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Taalonderwijs op de ABC-eilanden: de brede context
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Er is gegronde reden om jonge Papiamentstalige leerlingen in het primair onderwijs zo vroeg mogelijk vertrouwd te maken met Nederlandstalige instructies en (voorlees)teksten. Dit komt zowel hun Papiamentstalige als hun Nederlandstalige ontwikkeling ten goede.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | didactiefonline.nl - https://didactiefonline.nl/blog/vriend-en-vijand/taalonderwijs-op-de-abc-eilanden-de-brede-context Didactief |
Datum | 2023-08-15 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |