De ontbrekende schakel: hoe stimuleert de leraar in groep 7 en 8 het lezen?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De ontbrekende schakel: hoe stimuleert de leraar in groep 7 en 8 het lezen?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Lezen is belangrijk voor kinderen. Maar wat doen leraren in groep 7 en 8 om hun leerlingen te laten lezen? Welke activiteiten en typen leesbevordering gebruiken leraren? Spelen verschillen tussen leraren een rol? En laten leraren zich leiden door hun leerlingen? In dit artikel proberen Marlon Ruwette en Erik van Schooten deze vragen te beantwoorden.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | MeerTaal - https://www.tijdschriftmeertaal.nl/art/50-4005_De-ontbrekende-schakel Vol. 2 (2015), Uitgave: 3, Pagina's: 24-27 |
Datum | 2015-05-02 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |