De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Onderzoek Innovatie Teams als professionaliseringsmiddel voor lerarenopleiders

Rechten:

Onderzoek Innovatie Teams als professionaliseringsmiddel voor lerarenopleiders

Rechten:

Samenvatting

Onderzoekend vermogen is één van de kenmerken van de (aspirant) onderwijsprofessional, maar het ontwikkelen van dit vermogen door lerarenopleiders blijkt in de praktijk geen sinecure. Omdat het onderzoekend vermogen van lerarenopleiders zelf gerelateerd lijkt aan de kwaliteit van de begeleiding die ze hun studenten geven, is verdere professionalisering op dit gebied gewenst. Bij het cluster Talen van het Instituut voor lerarenopleidingen van de Hogeschool Rotterdam wordt binnen de beschikbare professionaliseringruimte hier vorm aan gegeven middels Onderzoek Innovatie Teams. In deze teams werken drie docenten onder begeleiding van een lector van het kenniscentrum een jaar aan praktijkgericht onderzoek naar, en ten dienste van hun eigen praktijk. Aanpak en ervaringen met het werken met deze teams worden beschreven evenals opbrengsten en ‘lessons learned’.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
Opleiding
Instituut
LectoraatKenniscentrum Talentontwikkeling
Gepubliceerd in
Datum2017-10-30
TypeWorkingpaper
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk