Grip op de ontwikkeling van een sterke leercultuur en eigen regie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Grip op de ontwikkeling van een sterke leercultuur en eigen regie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Een leven lang ontwikkelen vraagt om verandering van mens en organisatie, maar hoe weten deze mensen en organisaties eigenlijk dat ze op de goede weg zitten? Onderzoeker Merle Bartsch van Hogeschool Rotterdam ontdekte dat bestaande modellen onvoldoende houvast geven om de ontwikkeling naar een sterke leercultuur en eigen regie te volgen. Ze ontwikkelde hiervoor een nieuw stapsgewijs pad op basis van een synthese van literatuur.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Business Innovation |
Gepubliceerd in | Holland Management Review Mediawerf, Vol. 2023, Uitgave: 207 (juli-september), Pagina's: 26-33 |
Datum | 2023-10-30 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |