Thema ouderbetrokkenheid: literatuurverkenning children’s zone
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Thema ouderbetrokkenheid: literatuurverkenning children’s zone
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Een op de Harlem Children’s Zone geïnspireerde onorthodoxe aanpak moet de ontwikkelingskansen voor de jeugd in Rotterdam Zuid aanzienlijk verhogen. De literatuurverkenning ouderbetrokkenheid is uitgevoerd om in beeld te brengen hoe de samenwerking tussen school, ouders en omgeving effectief vormgegeven kan worden zodat deze bijdraagt aan het verhogen van de toekomstkansen van de jeugd op Zuid. De vraag van de opdrachtgever was ten aanzien van ouderbetrokkenheid: ‘wat weten we over typen ouderbetrokkenheid en effecten en wijzen waarop deze typen geïmplementeerd kunnen worden? Ook in relatie tot taalontwikkeling bij ouders’.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Datum | 2011-12-10 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |