Gaan docenten na de crisis (meer) onderwijstechnologie gebruiken?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Gaan docenten na de crisis (meer) onderwijstechnologie gebruiken?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Technologie-acceptatie modellen staan sinds de corona crisis volledig op hun kop. In de huidige situatie, waarin veel mensen voelen dat ze moeten roeien met de riemen die ze hebben is het waarschijnlijk maar weinig relevant te vragen in welke mate docenten de intentie hebben een technologie te gebruiken; in hoeverre docenten wel intern gemotiveerd zijn om technologie te gebruiken in hun lessen, of te vragen hoezeer het gebruikersgemak van invloed is op de toepassing ervan.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | LinkeIn - https://www.linkedin.com/pulse/gaan-docenten-na-de-crisis-meer-onderwijstechnologie-fleur-r-prinsen/ |
Datum | 2020-06-02 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |