De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Welke factoren spelen een rol bij de aankoop van boeken?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Welke factoren spelen een rol bij de aankoop van boeken?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het was jarenlang zo, dat alleen boekhandelaren contact met de consumenten onderhielden en uitgeverijen het contact met de boekhandelaren. Sinds enkele jaren verschuift dit accent steeds meer, waardoor uitgeverijen direct contact met de eindconsument wensen te onderhouden. Om dit zo effectief mogelijk te kunnen doen, is het belangrijk dat de uitgeverij inzicht krijgt in het profiel en het koopgedrag van de consument.
Dit leidt tot de volgende probleemstelling: ‘Wat is het besluitvormingsproces van consumenten tussen de 50 en 75 jaar bij de aankoop van boeken van Ambo|Anthos uitgevers in boekhandels?’
Het doel van dit onderzoek is inzicht te geven in het besluitvormingsproces van de doelgroep bij hun aankoopproces in boekhandels, teneinde een advies te geven over de optimale communicatiemiddelen aan Ambo|Anthos uitgevers.

OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
Datum2014-09-29
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk