De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Draagvlak creëren bij organisatieveranderingen

Kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar de doorontwikkeling van Rijksdienst voor Identiteitsgegevens

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Draagvlak creëren bij organisatieveranderingen

Kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar de doorontwikkeling van Rijksdienst voor Identiteitsgegevens

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De Rijkdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) gaat in 2018 een grote verandering doorvoeren om de doorontwikkeling van de organisatie te kunnen realiseren. Het doel van dit onderzoek is om, door een inventarisatie, een beeld te krijgen van het draagvlak omtrent de cultuurverandering en de veranderstrategie. Als deze analyse klaar is, moet het duidelijk worden wat RvIG moet doen om genoeg draagvlak te hebben om de doorontwikkeling succesvol door te voeren. De tools die hiervoor nodig zijn, moeten complementair zijn aan de huidige gekozen strategie en tegelijkertijd inspelen op de organisatiecultuur. De hoofdvraag van het onderzoek luidt: “Wat moet RvIG doen om draagvlak te creëren, met betrekking tot de organisatiecultuur, om de doorontwikkeling van de organisatie succesvol door te voeren?”

OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingHuman Resource Management
AfdelingFaculteit M&B
PartnersRijksdienst voor Identiteitsgegevens
Datum2018-10-08
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk