De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Het gebruik van video-educatie als aanvulling op de mondelinge en schriftelijke prikinstructie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden
HL-Prijs 2020

Het gebruik van video-educatie als aanvulling op de mondelinge en schriftelijke prikinstructie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden
HL-Prijs 2020

Samenvatting

In dit onderzoek is gekeken naar een verbetering in voorlichting tijdens aanleren van de handeling zelf-injectie van Fraxiparine op de afdeling X in het X in X. Uit praktijkonderzoek bleek dat er verschillende werkwijzen werden gehanteerd door zorgverleners op de afdeling. Uit literatuuronderzoek bleek dat een video-educatie op zichzelf geen goede interventie is. Wel zorgt video-educatie in combinatie met face-to-face communicatie voor een eenduidige manier van werken, kan het prikangst onder patiënten verlagen en kan het gebruik daarnaast zorgen voor een verminderende werkdruk.

Organisatie
Opleiding
Afdeling
Datum2020-06-19
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk