Het gebruik van video-educatie als aanvulling op de mondelinge en schriftelijke prikinstructie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het gebruik van video-educatie als aanvulling op de mondelinge en schriftelijke prikinstructie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek is gekeken naar een verbetering in voorlichting tijdens aanleren van de handeling zelf-injectie van Fraxiparine op de afdeling X in het X in X. Uit praktijkonderzoek bleek dat er verschillende werkwijzen werden gehanteerd door zorgverleners op de afdeling. Uit literatuuronderzoek bleek dat een video-educatie op zichzelf geen goede interventie is. Wel zorgt video-educatie in combinatie met face-to-face communicatie voor een eenduidige manier van werken, kan het prikangst onder patiënten verlagen en kan het gebruik daarnaast zorgen voor een verminderende werkdruk.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Opleiding tot Verpleegkundige |
Afdeling | Faculteit Zorg |
Datum | 2020-06-19 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |