De kracht van communicatie voor het realiseren van een stijging van klanttevredenheid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De kracht van communicatie voor het realiseren van een stijging van klanttevredenheid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze scriptie beschrijft het onderzoek naar de klanttevredenheid onder passieve bezoekers uit de Gemeente Utrecht van de organisatie X. De reden voor dit onderzoek is dat steeds meer bezoekers niet terugkeren naar de organisatie waardoor zij slechts een klein deel van Utrechtse bezoekers bedient en zij in de toekomst hierdoor mogelijk geen subsidie meer van Utrecht ontvangt. Doelstelling van het onderzoek is de organisatie adviseren hoe de lage klanttevredenheid van passieve bezoekers uit de gemeente Utrecht is op te lossen en welke communicatie(strategie) daarbij past. Wegens coronamaatregelen is de oorspronkelijke doelgroep: bezoekers uit gemeente Utrecht die al twee jaar of langer de organisatie X niet bezochten, verandert in medewerkers van de organisatie van de afdelingen: ticketing en informatie, hospitality, programmering en marketing.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2020-06-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |