De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De haven naar een nieuwe wereld

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De haven naar een nieuwe wereld

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek wordt in opdracht uitgevoerd voor Qban / Havana Harbor. Er is een verschuiving gaande in de behoefte van de huidige markt van Qban. Klanten investeren minder in ATL-campagne en meer in BTL-marketing. Qban heeft in samenwerking met Bert Hagendoorn een visie opgesteld waar ze beiden sterk in geloven. Namelijk het uitbreiden van de creatieservice. Helaas ontbreekt nog enige onderzoek onder de huidige en potentiële klanten van Qban betreft de positie die Qban als Havana Harbor wilt gaan claimen. Hoe het huidige marketingproces er volledig uitziet is niet onder iedereen even bekend. Laat staan waar de grens ligt tussen de verdiensten van Havana Harbor en dat van de overige stakeholders binnen het marketingproces. Dit brengt ook enige verwarringen binnen de holding Digital Agency Group (DAG) zelf. Hoe zorgt Havana Harbor er voor dat ze geen klanten afpakken van de andere zusterbedrijven binnen DAG? En waar liggen de specialiteiten van iedereen en hoe kunnen deze zusterbedrijven in een concurrerende marketingcommunicatiemarkt complementair met elkaar samenwerken? Daarbij moet het voor alle (potentiële) klanten van DAG duidelijk zijn wat ieder zusterbedrijf voor de klant kan betekenen en toevoegen. En hoe kijken deze klanten naar de ontwikkelingen binnen het marketingproces? Staan zij open voor diepere samenwerkingen met partijen van buitenaf? Welke risico’s en voordelen zitten hieraan verbonden? Welke factoren dragen bij aan een succesvolle verticaal integratie binnen het marketingproces? Dit zijn allemaal vragen waar o.a. Qban graag antwoord op willen hebben door middel van een onafhankelijk scriptieonderzoek. De centrale vraag, ook wel de probleemstelling genaamd, luidt als volgt: “Welke factoren bepalen het succes voor het verticaal integreren binnen het marketingproces van de (potentiële) klanten van Havana Harbor?”

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommerciële Economie
AfdelingFaculteit M&B
PartnerQban
Datum2018-08-20
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk