Van overtuigen tot aanvragen naar minder klagen
Om draagvlak voor de groei van Organisatie X te creërenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van overtuigen tot aanvragen naar minder klagen
Om draagvlak voor de groei van Organisatie X te creërenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De opdrachtgever van dit onderzoek is Organisatie X en het probleem speelt zich af op de afdeling Corporate Affairs. Deze afdeling wil informatie verkrijgen over hoe het leerkrachten in de omgeving van Organisatie X overtuigt tot het aanvragen van het lespakket. Met dit gratis pakket over thema’s zoals duurzaamheid en innovatie, probeert de organisatie in zijn omgeving draagvlak te creëren voor de groei van Organisatie X. De situatieschets geeft inzicht in de huidige situatie en omgeving.
Het vraagstuk resulteert in de volgende probleemstelling: Hoe kunnen de communicatie-uitingen van Organisatie X de doelgroep overtuigen om meer lespakketten aan te vragen? Het doel van dit onderzoek is om inzicht te geven in welke communicatie-uitingen bij het lespakket de doelgroep overtuigen.

Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2019-06-02 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |