De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Innovatie in publiekscampagnes: Het Campagne Strategie Instrument.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Innovatie in publiekscampagnes: Het Campagne Strategie Instrument.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Recente studies tonen aan dat publiekscampagnes direct en indirect kunnen bijdragen aan gedragsverandering (Snyder et al, 2007; Noar 2006; Wakefield et al, 2010). Echter om effectieve campagnestrategieën gericht op gedragsverandering te ontwikkelen ontbreekt vaak een praktisch kader binnen publieke diensten om het gedrag en de determinanten daarvan structureel in kaart te brengen. De Nederlandse rijksdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van publieke campagnes, "Dienst Publiek en Communicatie" (DPC), heeft zich daarom tot doel gesteld een dergelijk praktisch kader te ontwikkelen om zo de effectiviteit van publiekscampagnes op gedrag te vergroten.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Communicatie en Journalistiek
Kenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatCommunicatie in Digitale Transitie
Gepubliceerd inProceedings Proceedings Etmaal van de Communicatiewetenschap, Leuven.
Jaar2012
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk