Feedback in relatie tot motivatie, effectiviteit en vooropleiding
welke manieren van feedback geven zijn voor het verwerven van de Nederlandse Gebarentaal door studenten het meest motiverend en effectief en is er een verband te ontdekken met de vooropleiding?Feedback in relatie tot motivatie, effectiviteit en vooropleiding
welke manieren van feedback geven zijn voor het verwerven van de Nederlandse Gebarentaal door studenten het meest motiverend en effectief en is er een verband te ontdekken met de vooropleiding?Samenvatting
Bij het hier uitgevoerde onderzoek wordt onderzocht welke vorm van feedback de
studenten het meest motiveert en welke vorm als meest effectief wordt beschouwd.
De termen "motivatie" en "effectiviteit" worden hierbij apart onderzocht. De stelling is
hierbij dat de meest motiverende manier van feedback geven niet het meest effectief
hoeft te zijn. Het kan namelijk zijn dat de student het heel prettig vindt om op een
bepaalde manier feedback te ontvangen, maar dat deze wijze niet effectief is om het
beoogde doel te behalen. In het kort kan worden gesteld dat de motivatie meer
betrekking heeft op de emotionele kant van de feedback, terwijl de effectiviteit meer
zegt over de doeltreffendheid.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Gebaren, Taal en Dovenstudies |
Datum | 2011-06 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |