De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Interactieve media voor gedragsverandering

Een hedendaags perspectief op gezondheidscommunicatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Interactieve media voor gedragsverandering

Een hedendaags perspectief op gezondheidscommunicatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Gedragsveranderende gezondheidscommunicatie is voor veel communicatieprofessionals een uitdaging. Ontwikkelingen op het gebied van interactieve media kunnen hierbij een doorslaggevende rol spelen. De gezondheidsprofessional krijgt hierdoor nieuw gereedschap in handen. In dit artikel wordt uiteengezet hoe interactieve media strategisch kunnen worden
ingezet ten einde de effectiviteit te vergroten van een drietal belangrijke ommunicatiestrategieën: inhaken op het kritieke moment, voelbaar maken van sociale druk en afstemming op het individu.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Communicatie en Journalistiek
Kenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatCommunicatie in Digitale Transitie
Gepubliceerd inTijdschrift voor Gezondheidswetenschappen Vol. 91, Uitgave: 1, Pagina's: 18-21
Jaar2013
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk