Online Proctoring: Adding Human Values to the Equation
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Online Proctoring: Adding Human Values to the Equation
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
The COVID-19 pandemic led to an accelerated implementation of digital solutions, such as online proctoring. In this paper we discuss how the use of an ethical matrix may influence the way in which digital solutions are applied. To
initiate an ethical discussion, we conducted an online workshop with educators, examiners, controllers, and students to identify risks and opportunities of online proctoring for various stakeholders. We used the Ethical Matrix to structure the meeting.
We compared the outcome of the workshop with the outcomes of a proctoring software pilot by examiners. We found that the two approaches led to complementary implementation criteria.
The ethical session was less focused on making things work and more on transparency about conditions, processes, and rights.
The ethical session also concentrated more on the values of all involved rather than on fraud detection effectiveness
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Betekenisvol Digitaal Innoveren |
Datum | 2021-06-27 |
Type | Conferentiebijdrage |
DOI | 10.18690/978-961-286-385-9.2 |
Taal | Engels |