A little less balance in new teachers' professional development
An international teaching internship as a significant personal experience in becoming a teacherWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
A little less balance in new teachers' professional development
An international teaching internship as a significant personal experience in becoming a teacherWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
This thesis reports on an interpretative case study about student teachers’ and new teachers’
personal interpretations in their teaching practice, during and after an international
teaching internship. The main aim of this study was to describe how an international
teaching internship interrupts existing, familiar ways of thinking or acting. The findings are
an interpretation of how this interruption influences student teachers’ and new teachers’
“personal interpretative frameworks” (Kelchtermans, 2009) during their teacher training
programmes and transition from student to teacher. This framework reflects the basis on
which a beginning teacher grounds their personal decisions or judgements for action and
answers the questions: ‘how can I effectively deal with this particular situation? and ‘why
would I work that way?’ (Vanassche & Kelchtermans, 2014, p. 118).
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Normatieve Professionalisering |
Jaar | 2018 |
Type | Proefschrift |
Taal | Engels |