De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De cliënt centraal; introductie van nieuw marketingdenken in de advocatuur in het MKB

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

De cliënt centraal; introductie van nieuw marketingdenken in de advocatuur in het MKB

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

White paper
Juridische dienstverleners, in het bijzonder advocaten kunnen zich op basis van hun expertise in
de markt van het MKB onvoldoende onderscheiden. Concurrentiekracht zal vooral gezocht
moeten worden in andere aspecten van de dienstverlening die er voor zorgen dat advocaten
klantwaarde genereren. Klantwaarde als gecombineerde uitkomst van de perceptie van de klant
van kosten en baten, leidt tot loyaal gedrag van klanten. In de voornamelijk aanbodgerichte
advocatuur is dit een nieuw marketingprincipe.
In dit artikel wordt derhalve beargumenteerd waarom advocatenkantoren de cliënt centraal
moeten stellen in hun marketingdenken. Daarnaast pleiten de auteurs voor specifiek onderzoek
naar factoren van klantwaarde en daaraan gerelateerde loyaliteit in de juridische dienstverlening,
aangezien wetenschappelijke bevindingen aantonen dat deze factoren per businesscontext
verschillen.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Innovatie en Business
Kenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatMarketing en Customer Experience
Datum2012-01-01
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk