De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Normative Social Influence in Persuasive Technology: Intensity versus Effectiveness

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Normative Social Influence in Persuasive Technology: Intensity versus Effectiveness

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

It has been established that normative social influence can be used effec-tively in persuasive technology. However, it is unknown whether the application of more social pressure makes it more effective. To test this hypothesis, a quantitative experiment was conducted on the online social network Facebook. Although evidence to support the hypothesis was found, it cannot be concluded from this experiment that more intense persuasion is more effective, when utilizing normative social influence in persuasive technology.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Communicatie en Journalistiek
Kenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatHuman Experience and Media Design
Jaar2012
TypeBijdrage aan periodiek
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk