De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Global Star Media. Capturing a new entertainment world.

Adviesrapport.

Rechten:

Global Star Media. Capturing a new entertainment world.

Adviesrapport.

Rechten:

Samenvatting

Global Star Media (GSM) is een productiehuis voor commercials en tv-programma's. Zij maken onder andere programma's voor RTL en de publieke omroep. Daarnaast produceren ze commercials (Nederlandse Energie Maatschappij met Frans Bauer) en worden ze ingehuurd voor het vastleggen van grote evenementen (Toppers in Concert), ook wel(tv-) registratie genoemd. De mensen die bij GSM werken, zijn van de afdelingen productie en redactie. Op de redactie worden alle (inhoudelijke) ideeën bedacht en uitgewerkt. Als productiemedewerker ben je verantwoordelijk voor alles wat geregeld moet worden rondom een productie. Met alleen een redactie- en productieteam kun je echter geen tv-programma of commercial maken. Hier is meer voor nodig. Je moet dan denken aan een geluidsman, cameraman, regisseur, locatie en nog veel meer. Per klus wordt gekeken welke disciplines er nodig zijn. Er worden bedrijven en freelance mensen ingehuurd om een productie te realiseren. Over het algemeen wordt er gewerkt met vaste leveranciers zoals bijvoorbeeld cameraploegen, montagesets en editors. Het komt wel eens voor dat een klus of draaidag pas een aantal dagen voor aanvang definitief wordt en er op het laatste moment daarvoor nog mensen moeten worden ingehuurd. Zodra er een aantal data bekend zijn, worden voor al die dagen cameraploegen en bijvoorbeeld een regisseur of belichter in optie gezet. Zodra de definitieve datum bekend is wordt alles weer uit optie gehaald, behalve de juiste datum. Op deze manier dekt GSM zich in zodat ze verzekerd zijn van mensen. Met sommige disciplines kan dit echter niet. Op zo'n moment moet binnen GSM geprobeerd worden om met elkaars contacten toch iemand te vinden die ingehuurd kan worden voor de klus. Hier komt het probleem naar boven. Als een collega een dag buiten de deur is, in vergadering of op vakantie, kunnen aan die collega geen gegevens worden gevraagd. Naar aanleiding van dit probleem heeft GSM mij gevraagd of ik op zoek wil gaan naar een efficiënte manier om de juiste mensen in te huren voor een productie. GSM zou graag zien dat er van elkaars contacten gebruik kan worden gemaakt, zonder dat er continu een directe schakel met collega's nodig is. Adviesvraag: 'Hoe kan Global Star Media op de meest efficiënte manier de juiste mensen inhuren, zonder dat er hoge kosten worden gemaakt of het veel tijd en stress kost?'

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatie Eventmanagement
PartnersGlobal Star Media
Datum2011-06-09
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk