De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Exposeren binnen beeldende therapie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Exposeren binnen beeldende therapie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Naar aanleiding van de tentoonstelling zijn we gevraagd om mee te schrijven aan een boek van Truus Wertheim, zelf beeldend therapeut met veel ervaring, die zich interesseert voor de combinatie van kunst en psychiatrie, waar de tentoonstelling een goed voorbeeld van is. Wij hebben de mogelijkheid gekregen een hoofdstuk te schrijven over onze belevenissen, ervaringen en opgedane kennis op dit gebied. Wij zijn gevraagd omdat Truus Wertheim ook graag geluid wil horen van de nieuwste generatie beeldende therapeuten (in opleiding) en verschillende invalshoeken wil benaderen. Dit hoofdstuk zouden wij graag als vorm willen inzetten voor ons afstudeerproduct, aangezien het onderwerpen beschrijft waarin we zeer geïnteresseerd zijn en het ons de mogelijkheid geeft ons te ontwikkelen in het professionaliseren binnen dit vaktherapeutische thema.
We hebben tijdens de stage gemerkt dat het toewerken naar een tentoonstelling erg veel complexiteit met zich meedraagt waarbij zorgvuldigheid van groot belang is. Deze complexiteit kan niet worden onderschat en hier willen wij graag voor waken. Wij willen ons daarom in het boek gaan richten op de voorwaarden waarbinnen een dergelijke tentoonstelling wordt georganiseerd. Deze voorwaarden dienen er toe dat men komt tot een doordachte organisatie waarbinnen een zo groot mogelijke therapeutische waarde wordt gecreëerd voor patiënten. Wij willen ons dan met name richten op het creëren van vertrouwen, doelstellingen en organisatiestructuur.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCreatieve Therapie
AfdelingInstituut Social Work
Jaar2011
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk