Haalbaarheidsonderzoek internationale Oil Lubrication Helpdesk bij Olyslager
Haalbaarheidsonderzoek internationale Oil Lubrication Helpdesk bij Olyslager
Samenvatting
Om als oliemaatschappij een serieuze speler te zijn in de (internationale) smeermiddelhandel is technische kennis onontbeerlijk. De technische kennis voor de oliemaatschappijen wordt ingekocht bij bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Olyslager is een van de leveranciers van deze technische kennis. De afgelopen decennia zijn de producten van Olyslager steeds verder geïntegreerd in de informatieprocessen van de klant.
Het doel is te onderzoeken op welke wijze Olyslager een internationale technische helpdesk in kan richten om de klantenbinding te vergroten en het dienstenaanbod aan de bestaande klantenkring uit te breiden.
Doordat het aanbevelen van het juiste smeermiddel steeds moeilijker is geworden en Olyslager de erkende specialist op dit gebied is hebben de klanten Olyslager steeds meer betrokken bij hun processen. Nu de Olyslager producten en vooral Olyslager LIS inmiddels vrijwel onmisbaar zijn geworden voor de klanten is de volgende stap snel gemaakt. Door de helpdesk uit te besteden kan een oliemaatschappij dure technische specialisten inzetten op plekken waar deze waardevoller kunnen zijn.
USP's voor klant:
Medewerkers hebben weer meer tijd voor hun overige taken
Door beantwoorden van vragen van de klant meer kans op verkopen van product
Minder verkeerde productkeuzes die kunnen leiden tot mogelijke schade
Minder vaste kosten (gedeelte verschoven naar variabel)
Betere imago door betere bediening van de klant
De verwachting is dat een helpdesk de omzet en winst van Olyslager zal vergroten en dat het de mogelijkheid geeft de klantenbinding te vergroten (lock-in) door diepere integratie in het proces van de klant.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Technische Bedrijfskunde |
Afdeling | Engineering en Design |
Datum | 2009-12-24 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |