Voetballers in je hoofd
Voetballers in je hoofd
Samenvatting
De meeste mensen (er)kennen het belang van goede voeding en voldoende beweging, maar toch is de verleiding groot om ’s avonds met een zak chips op de bank neer te ploffen en lekker niks te doen. Voor
iedereen herkenbaar: zo rond een uur of 10 ’s avonds op de bank voor de tv het moment dat trek in een lekkere snack opkomt. Eigenlijk wil je niet, want je weet dat je achteraf spijt krijgt. Uiteindelijk zwicht je toch.
Echter je belooft jezelf de zak niet helemaal leeg te eten. Twee uur later zet je de tv uit en is de zak chips leeg. Een mooi voorbeeld van gedrag waarbij goedbedoelde, rationele intenties het hebben verloren
van intrinsieke impulsen en extrinsieke verleidingen.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Digital Business & Media |
Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek | |
Lectoraat | Communicatie in Digitale Transitie |
Gepubliceerd in | Nationale Sport Magazine Actorion Communicatie, Uitgave: 9, Pagina: 29 |
Jaar | 2012 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |