De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zenders, interactievelingen en superdelers

Sleutelfiguren voor kennisdeling over onderwijsontwikkeling met professionele leergemeenschappen

Zenders, interactievelingen en superdelers

Sleutelfiguren voor kennisdeling over onderwijsontwikkeling met professionele leergemeenschappen

Samenvatting

‘Lesson study is niet iets wat je ‘even’ doet of waar je direct concrete resultaten van ziet, en het is soms lastig om anderen ervan te overtuigen ook mee te doen’. Aldus één van de schoolleiders die met Lesson study Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) werkt binnen haar school. In scholen wordt veel geïnnoveerd, maar effectieve innovaties zoals werken in PLG’s, verspreiden zich niet als vanzelfsprekend onder de collega’s. Schoolleiders, initiatiefnemers of kartrekkers kunnen te maken krijgen met vooroordelen en weerstand.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatOrganiseren van Verandering in Onderwijs
Gepubliceerd inDe Nieuwe Meso (DNM): vakblad over onderwijs en leiderschap Kloosterhof Neer, Vol. 2022, Uitgave: 3, Pagina's: 42-46
Jaar2022
TypeBijdrage aan periodiek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk