Ontwerpafwegingen voor leeromgevingen op de grens van school en werk
Verbinden van school en werkOntwerpafwegingen voor leeromgevingen op de grens van school en werk
Verbinden van school en werkSamenvatting
Een beroep leer je in het mbo op school én in de praktijk, tijdens de binnenschoolse praktijk, beroepspraktijkvorming en in hybride vormen. Heel mooi als dat niet twee verschillende werelden zijn. Een uitdaging van formaat is het daarom om leeromgevingen te ontwerpen op de grens van school en werk. Zoals allerlei varianten van werkplekleren, werkpleksimulaties en hybride leeromgevingen. Maar het is nog niet zo eenvoudig om de schoolse context en de werkcontext in dit soort leeromgevingen-op-de-grens optimaal met elkaar te verbinden.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Beroepsonderwijs |
Gepubliceerd in | Canon Beroepsonderwijs ECBO |
Datum | 2020-05-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |