De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een kijkkader voor schriftelijke feedback

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Een kijkkader voor schriftelijke feedback

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Studenten aan de Hogeschool Utrecht, Instituut Theo Thijssen (ITT), voeren in het derde studiejaar een onderzoek uit en beschrijven dit onderzoek in een onderzoeksverslag. Tijdens deze onderwijseenheid krijgen de studenten van hun docent schriftelijke feedback op een tussenproduct van het onderzoeksverslag.
Om zicht te krijgen op de inhoud van de feedback, is op basis van het artikel van Hattie en Timperley (2007) een kijkkader geconstrueerd. Dit kijkkader blijkt een waardevol instrument te zijn om schriftelijke feedback te karakteriseren en kan (als dat nodig is) gebruikt worden als eerste stap ter verbetering van de feedback.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Educatie
LectoraatGeletterdheid
Gepubliceerd inTijdschrift voor lerarenopleiders Vereniging van Lerarenopleiders Nederland (VELON), Vol. 37, Uitgave: 3
Jaar2016
TypeBijdrage aan periodiek
ISSN0925-9384
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk