De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Dierzaam: Principes om met marketinginterventies consumenten te verleiden om duurzaam geproduceerd vlees te kopen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Dierzaam: Principes om met marketinginterventies consumenten te verleiden om duurzaam geproduceerd vlees te kopen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Inleiding
Het tweejarige onderzoeksproject ‘Dierzaam’ richt zich op het verleiden van consumenten om duurzaam geproduceerd vlees te kopen in plaats van regulier vlees. Vlees eten is diepgeworteld in onze eetcultuur. Het veranderen van eetpatronen naar minder en beter vlees, naar geheel geen vlees of de overstap naar kweekvlees, vraagt tijd. Om op kortere termijn een verschil te maken, zal het stimuleren van de keuze van consumenten voor duurzaam geproduceerd vlees in belangrijke mate bijdragen aan de gewenste verandering richting ‘minder en beter

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatMarketing en Customer Experience
Gepubliceerd inDit whitepaper is geschreven in het kader van het RAAK-mkb project ‘Dierzaam’ (14.016) en is gefinancierd door Regieorgaan SIA.
Jaar2024
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk