De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verbindend perspectief op opleiden naar vakmanschap.

Expertisegebieden van docenten en praktijkopleiders in het mbo

Open access

Rechten:

Verbindend perspectief op opleiden naar vakmanschap.

Expertisegebieden van docenten en praktijkopleiders in het mbo

Open access

Rechten:

Samenvatting

Onderscheidend voor het beroepsonderwijs is dat het leerproces van studenten in het perspectief staat van kwalificeren tot startend beroepsbeoefenaren en dat het leren en begeleiden van dat leren plaatsvindt op school én op de werkplek. In het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) is het aandeel leren op de werkplek aanzienlijk. Het gaat om 80% in de beroepsbegeleidende leerwegen (bbl) met 30,6 % van de studentenpopulatie en om minimaal 20% tot maximaal 60% in de beroepsopleidende leerwegen (bol) met 69,4% procent van de studentenpopulatie.1 Zowel de docenten in onderwijsinstellingen als praktijkopleiders/werkbegeleiders2 in leerbedrijven spelen een belangrijke rol in het opleidingsproces
van mbo-studenten.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Educatie
Kenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatBeroepsonderwijs
Jaar2014
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk