Slimmer leren, innoveren. De plek van creatief denken in maatschappij en onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Slimmer leren, innoveren. De plek van creatief denken in maatschappij en onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De auteurs beschrijven wat het belang is van het ontwikkelen van een creatief klimaat in een organisatie, met name in het onderwijs, en hoe dat kan worden bewerkstelligd. Het hoofdstuk steunt op onderzoek uitgevoerd door studenten van de opleiding leraar basisonderwijs van Inholland naar de mogelijkheden om creatief denken een plaats in het basisonderwijs te geven.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Onderwijs, Leren en Levensbeschouwing |
Lectoraat | Geïntegreerd Pedagogisch Handelen |
Gepubliceerd in | Creatieve Stromingen Creatief Atelier Windekind, Rumst, Pagina's: 109-126 |
Jaar | 2013 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 9789078322283 |
Taal | Nederlands |