De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Onderzoek naar oefenen met hightech patiëntenpop

gaan studenten zelfverzekerder en beter voorbereid op stage?

Open access

Onderzoek naar oefenen met hightech patiëntenpop

gaan studenten zelfverzekerder en beter voorbereid op stage?

Open access

Samenvatting

Onderzoeker en docent-expert Daphne Vogel (Hogeschool Inholland) onderzoekt of verpleegkundestudenten met simulatieonderwijs via een hightech patiëntenpop zelfverzekerder en beter voorbereid aan hun stage beginnen. In een veilige, realistische omgeving oefenen studenten medische handelingen en communicatie, zonder risico voor echte patiënten. Eerste indrukken laten zien dat dit leidt tot meer intrinsieke motivatie en meer mogelijk meer zelfvertrouwen en groot enthousiasme bij studenten. Ook docenten ervaren voordelen, al vraagt de methode technische en didactische aanpassing. Het onderzoek moet uitwijzen of simulatieonderwijs daadwerkelijk zorgt voor meer zelfvertrouwen, betere vaardigheden en efficiëntere stages in de zorg.

Lees hier verder: https://communities.surf.nl/vraagbaak-online-onderwijs/artikel/onderzoek-naar-oefenen-met-hightech-patientenpop-gaan-studenten

Organisatie
Afdeling
Lectoraat
Gepubliceerd inSurf
Datum2025-05-08
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk