Students as Partners: Interactieve methode
Relatie versterken tussen lerenden en lerarenStudents as Partners: Interactieve methode
Relatie versterken tussen lerenden en lerarenSamenvatting
Het SaP-initiatief (Student as Partners) bij Inholland beoogt de relatie tussen studenten en docenten te versterken door partnerschap te stimuleren in het onderwijsproces. Dit houdt in dat studenten actief betrokken worden bij curriculumontwikkeling en andere onderwijs gerelateerde besluitvorming. Dit project heeft een methode en diverse instrumenten ontwikkeld, zoals de SaP-radar, om de dialoog te bevorderen en verbeteringen in het onderwijs aan te moedigen. Door middel van workshops zijn waardevolle inzichten verkregen, zoals het belang van gelijkwaardigheid, flexibiliteit, en open dialoog tussen studenten en docenten. De SaP-radar methode heeft ook onverwachte aspecten blootgelegd, zoals de discrepantie tussen verbale en non-verbale communicatie en de uitdagingen rond machtsbalans en afhankelijkheid. Het project benadrukt de noodzaak van continue evaluatie, feedback, en training om effectief partnerschap te bereiken.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Creative Business |
Lectoraat | Authentic Leadership |
Datum | 2024-04-04 |
Type | Andersoortig materiaal |
Taal | Onbekend |