Een robot in het basisonderwijs
Het inzetten van een NAO robot om rekenzwakke leerlingen plezier binnen het rekenonderwijs te laten ervarenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een robot in het basisonderwijs
Het inzetten van een NAO robot om rekenzwakke leerlingen plezier binnen het rekenonderwijs te laten ervarenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop technologie de rekenmotivatie van
kinderen in groep 3 kan versterken. Het ontwerp bestaat uit lessen binnen het
rekenen op het gebied van getalbegrip aan hand van een NAO-robot, dit is om plezier te stimuleren. De onderzoeksmethode bevat gestructureerde observatie en gestructureerde vragenlijsten. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat door de NAO-robot, door middel van quizzes, met de kinderen over getalbegrip te laten hebben, kinderen meer plezier gaan beleven in het rekenonderwijs.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2019-05-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |