Effectieve communicatie gaat niet zozeer over zenden en ontvangen, maar over begrijpen en verbinden!
Een onderzoek naar het begeleiden van leerlingen tijdens het effectief communiceren bij het oplossen van conflictenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Effectieve communicatie gaat niet zozeer over zenden en ontvangen, maar over begrijpen en verbinden!
Een onderzoek naar het begeleiden van leerlingen tijdens het effectief communiceren bij het oplossen van conflictenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten van groep 4 tot en met 8 de leerlingen kunnen begeleiden bij de effectieve communicatie tijdens het (zelfstandig) oplossen van conflicten. Het ontwerp bestaat uit een stappenplan voor het oplossen van een conflict. Tijdens de uitvoer van het ontwerp is gebruik gemaakt van een interview en een openvragenlijst voor het team, een vragenlijst voor leerlingen en een verslag van conflict en oplossing. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat tijdens het uitpraten de leerlingen verschillende stappen moeten doorlopen en de focus op de oplossing moeten leggen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2021-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |