De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het opstellen en evalueren van een persoonlijk gesteld leerdoel begeleiden

Een ontwerpgericht onderzoek naar het begeleiden van leerlingen die werken met een persoonlijk gesteld leerdoel

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Het opstellen en evalueren van een persoonlijk gesteld leerdoel begeleiden

Een ontwerpgericht onderzoek naar het begeleiden van leerlingen die werken met een persoonlijk gesteld leerdoel

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerlingen van de groepen 5-8 begeleid kunnen worden bij het opstellen en evalueren van een persoonlijk gesteld leerdoel. Het ontwerp bestaat uit: doelenformulieren gericht op het opstellen en evalueren van het persoonlijk gesteld leerdoel, een handelingswijzer voor het opstellen van een persoonlijk gesteld leerdoel, een inspiratieblad leraren gericht op het geven van feedback en het voeren van evaluatiegesprekken. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de leraren meer kennis hebben over het begeleiden van een persoonlijk gesteld leerdoel door evaluatiegesprekken te voeren en gerichte feedback te geven. De leerlingen hebben handvatten gekregen voor het opstellen en evalueren van een persoonlijk gesteld leerdoel.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2020-06-08
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk