"Het heft in eigen handen nemen"
Het stimuleren van de zelfregulering bij leerlingen in de groepen 4 en 5Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Het heft in eigen handen nemen"
Het stimuleren van de zelfregulering bij leerlingen in de groepen 4 en 5Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten van de groepen 4 en 5 de zelfregulering van de leerlingen tijdens het zelfstandig werken aan de weektaak kunnen stimuleren. Tijdens de uitvoer van het ontwerp is gebruik gemaakt van vragenlijsten voor leerlingen en leerkrachten en een interview met leerkrachten. Na uitvoer van het ontwerp kan worden geconcludeerd dat er meer kennis nodig is over zelfregulering, hoe leerstrategieën toe te passen, wat te verwachten in welke groep/bouw en handvaten om zelfregulering te stimuleren.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2021-02-26 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |