De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Spelbegeleiding in de onderbouw

Hoe de onderbouwleerkrachten jonge kinderen beter kunnen begeleiden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Spelbegeleiding in de onderbouw

Hoe de onderbouwleerkrachten jonge kinderen beter kunnen begeleiden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de onderbouwleerkrachten van School A de leerkrachtvaardigheden kunnen verkennen, verbinden en verrijken voor het effectief inzetten bij de spelontwikkeling van het jonge kind binnen de rijke leeromgeving van de huishoek. Het onderzoek bestaat uit een literatuurstudie en een contextonderzoek aan de hand van bevragen van de onderbouwleerkrachten en het observeren van de verschillende huishoeken, spelontwikkeling van de kinderen en de spelbegeleiding van de onderbouwleerkrachten aan de hand van drie leerkrachtvaardigheden verkennen, verbinden en verrijken. Na uitvoer van het contextonderzoek kan geconcludeerd worden dat de onderbouwleerkrachten op bepaalde onderdelen van de leerkrachtvaardigheden moeten verkennen, verbinden en verrijken nog meer informatie verkrijgen over wat de leerkrachtvaardigheden inhouden en hoe ze ingezet kunnen worden. Ook moeten de onderbouwleerkrachten meer kennis verkrijgen over het creëren van een rijke leeromgeving in de huishoek, waardoor de spelontwikkeling van de kinderen nog meer gestimuleerd wordt.

Toon meer
Organisatie
Opleiding
Datum2025-02
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk