Spelbegeleiding in de onderbouw
Hoe de onderbouwleerkrachten jonge kinderen beter kunnen begeleidenSpelbegeleiding in de onderbouw
Hoe de onderbouwleerkrachten jonge kinderen beter kunnen begeleidenSamenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de onderbouwleerkrachten van School A de leerkrachtvaardigheden kunnen verkennen, verbinden en verrijken voor het effectief inzetten bij de spelontwikkeling van het jonge kind binnen de rijke leeromgeving van de huishoek. Het onderzoek bestaat uit een literatuurstudie en een contextonderzoek aan de hand van bevragen van de onderbouwleerkrachten en het observeren van de verschillende huishoeken, spelontwikkeling van de kinderen en de spelbegeleiding van de onderbouwleerkrachten aan de hand van drie leerkrachtvaardigheden verkennen, verbinden en verrijken. Na uitvoer van het contextonderzoek kan geconcludeerd worden dat de onderbouwleerkrachten op bepaalde onderdelen van de leerkrachtvaardigheden moeten verkennen, verbinden en verrijken nog meer informatie verkrijgen over wat de leerkrachtvaardigheden inhouden en hoe ze ingezet kunnen worden. Ook moeten de onderbouwleerkrachten meer kennis verkrijgen over het creëren van een rijke leeromgeving in de huishoek, waardoor de spelontwikkeling van de kinderen nog meer gestimuleerd wordt.
| Organisatie | |
| Opleiding | |
| Datum | 2025-02 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |
































