HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Share this publication

Verhaalbegrip in de onderbouw

Praktijkgericht onderzoek naar hoe de leerkrachten verhaalbegrip thematisch kunnen stimuleren in de onderbouw

Open access

Rights:All rights reserved

Verhaalbegrip in de onderbouw

Praktijkgericht onderzoek naar hoe de leerkrachten verhaalbegrip thematisch kunnen stimuleren in de onderbouw

Open access

Rights:All rights reserved

Summary

Onderzoek naar de manier waarop een leerkracht in de onderbouw verhaalbegrip kan stimuleren binnen thematiseren door middel van een goed prentenboek. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een observatie van leerlingen, een vragenlijst voor de leerkracht over leerlingen, een observatie van de leerkracht en een vragenlijst voor de leerkracht over zijn eigen handelen. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de leerkracht het verhaalbegrip kan stimuleren door het gebruik van een verteltafel. Dit is thematisch door de betekenisvolle activiteiten die hieraan verbonden zijn. Bij de verteltafel wordt gebruik gemaakt van een boek dat voorspelbaar is en spannend is, past binnen de leefwereld van de leerlingen en ironie bevat.

Organisation
Education
Date2022-02-23
Type
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible