De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Betrokkenheid in de huishoek stimuleren

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Betrokkenheid in de huishoek stimuleren

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten in groep 1/2 de betrokkenheid tijdens spel in de huishoek kunnen stimuleren. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van observaties van leerlingen en leerkrachten, een enquête voor de leerkrachten en een vragenlijst voor de leerkrachten. Na uitvoer van het contextonderzoek kan geconcludeerd worden dat leerkrachten in groep 1 en 2 de betrokkenheid kunnen stimuleren door middel van spelbegeleiding volgens de drie V’s: Verkennen, Verbinden en Verrijken. Dit omvat het structureren en verdiepen, meespelen en nieuwe impulsen toevoegen. Daarnaast verhoogt een thematische en gevarieerde speelleeromgeving de spelkwaliteit en betrokkenheid.

Organisatie
Opleiding
Datum2025-02-24
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk