De begeleiding van peerfeedback
Collectief ontwerpgericht onderzoek naar het begeleiden van peerfeedback bij studentenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De begeleiding van peerfeedback
Collectief ontwerpgericht onderzoek naar het begeleiden van peerfeedback bij studentenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek dat zich richt op het verbeteren van de begeleiding van peerfeedback op Katholieke Pabo Zwolle. Tutoren merkten op dat het begeleiden van peerfeedback complex is en dat de kwaliteit van de feedback laag is. Dit heeft ertoe geleid het begeleiden van peerfeedback anders te willen vormgeven. De daartoe uitgevoerde organisatieanalyse toonde aan dat er winst te behalen viel bij zowel begeleidingsaspecten van tutoren als de eisen die gesteld worden aan de kwaliteit van de feedback. Op basis van de resultaten uit het conceptueel kader en de organisatieanalyse is een verandering binnen de organisatie gerealiseerd. Tutoren bieden een feedbacktraining aan en begeleiden daarnaast twee bijeenkomsten van peerfeedback volgens eisen uit de literatuur. De evaluatie van het innovatieontwerp door middel van de monitoringslogboeken, analyse van feedbackopmerkingen en interviews met tutoren en studenten, toont aan dat het innovatieontwerp bijdraagt aan de begeleiding van peerfeedback bij studenten. Tevens lijkt de kwaliteit van de feedback in alle groepen te zijn verhoogd.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Master Leren en Innoveren |
Datum | 2018-04 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |