De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Professioneel leren door militaire teams

Rechten:

Professioneel leren door militaire teams

Rechten:

Samenvatting

Voor een militaire organisatie is lerend vermogen essentieel. Leren is teams is echter niet vanzelfsprekend.
Zelfs niet als er externe stimuli zijn die om verandering vragen. De auteur gaat in op een groot onderzoek
naar teamleren bij de Nederlandse krijgsmacht. Meer dan vijftig teams, afkomstig uit alle krijgsmachtdelen,
zijn een jaar gevolgd. Zijn er verschillen tussen teams in een complexe (operationele) omstandigheden
en teams die werken in een eenvoudige omgeving? Welke rol spelen factoren als vertrouwen, betrokkenheid
en reflexiviteit? En hoe is dat meetbaar? Weliswaar is het verspreiden van informatie essentieel, maar
alleen kennis en kunde verzamelen is te beperkt. Leerprocessen zullen moeten leiden tot ander gedrag van
een team. Hoe kunnen teams (nog) effectiever, efficiënter en innovatiever worden?

OrganisatieNederlandse Defensie Academie
OpleidingFaculteit Militaire Wetenschappen
InstituutMilitaire Bedrijfswetenschappen
Gepubliceerd inMilitaire spectator Koninklijke Vereniging ter Beoefening van de Krijgswetenschap, Breda, Vol. 179, Uitgave: 9, Pagina's: 454-466
Jaar2010
TypeArtikel
ISSN0026-3869
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk